September 17, 2012

Me-Made-Monday September 17, 2012

Endlich bin ich dazu gekommen meinen dunkelblauen Blazer fertig zu nähen, über den ich schon vor langer Zeit geredet habe. Ich bin sehr zufrieden mit dem Endergebnis, der Schnitt ist Nr. 127 aus der Burda von Januar 2011. Leider ist das Schößchen im Rücken in Wahrheit nicht so sichtbar, wie auf der technischen Zeichnung. Die einzige Veränderung, die ich vorgenommen habe, ist die Taschen wegzulassen, die doch sehr riesig auf dem kurzen Blazer wirkten. Den Blazer musste ich natürlich gleich heute bei der Arbeit tragen, zusammen mit meiner Chino von Zara und dem Vintage Dior Schal. 



So I finally got around to finish my dark blue blazer which I already talked about a long time ago. I'm really like the end result, the pattern is no. 127 from Burda January 2011. Unfortunately, the peplum is not as visible as it looked like on the technical drawing. The only change I made to the original pattern is to leave off the pockets because they seemed quite large for the short blazer. Of course, I had to wear my new blazer to work today. I paired it with the trousers from Zara and my vintage Dior scarf. 

2 comments:

  1. It looks great on you, the proportions are just right.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Helena! When it's closed you can actually see that it is a bit on the tight side. But I will never wear it closed so I don't care :)

      Delete