July 19, 2012

burda style August 2012

Hallo meine lieben Leser,

der Preis des schlechtesten Bloggers geht auf jeden Fall an mich. Irgendwie hat sich das normale Leben wieder zwischen mich und meine guten Vorsätze gedrängt. Diese Woche hatte ich die August Ausgabe von burda style im Briefkasten. Auch wenn ich nicht mehr so viele Muss-ich-nähen-Modelle in einem Heft finde, ist es immer noch ein Highlight meines Monats. Hier seht ihr meine Lieblinge aus  der neuen Ausgabe:

Dear readers, 

I definitely deserve the worst blogger award. Somehow real life got in the way of my good intentions once again. This week I had the august issue of burda style in my mailbox. Even though I don't find as many must-make-immediately-styles anymore in each issue, it is still one of my monthly highlights. Without further ado, here are my favourites from this issue:

Wie ich euch ja schon erzählt habe, bin ich ein großer Fan von Schößchen...kein Wunder also, dass mir dieses Schnitt gefällt.

Like I already told you before, I'm a big fan of peplums...no wonder that I like this pattern.

Ich liebe die Schnittführung dieses Kleides und kann mir gut vorstellen die Schulterpasse aus einem schönen Kontraststoff z.B. Leder zu machen.

I love the pattern lines of this dress and can easily imagine to make the shoulder yoke out of a nice contrasting fabric such as leather.


Die ungewöhnliche Linien dieses Tops gefallen mir sehr gut, leider ist es etwas formlos. Vielleicht kann man es ja zum Kleid verlängern oder die Ärmel verkürzen, damit es nicht ganz so sackig wirk.

Love the interesting lines of this top, however it seems to be quite shapeless. Maybe lengthening it into a dress or shortening its sleeves might help.

All pictures thanks to burdastyle.de

3 comments:

  1. Thanks for stopping by my blog! Amazing blog, followin' ya!
    Material Fixations

    ReplyDelete
  2. I took part in a sew along to make that Burda dress.
    You can see me here:
    http://quepuedohacerconesto.blogspot.com.es/2012/09/cose-conmigo-terminado-sew-along.html

    And here the links for the other seamstresses who did it:
    http://lapequenaaprendiz.blogspot.com.es/2012/08/participantes-en-el-cose-conmigo.html
    go ahead and try it!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you for sharing these links with me. I always enjoy seeing versions of a pattern I'm about to make and get inspiration.

      Delete